„PROTOKOLL az ÜZLETBEN, ÜZLET a PROTOKOLLBAN”

26 szept
Európai Protokoll- és Rendezvényszervező Központ Kft.

„PROTOKOLL az ÜZLETBEN, ÜZLET a PROTOKOLLBAN”

Üzleti protokoll előadás a Menedszerképző Központ szervezésében
Időpont és helyszín: 2017. október 19. Budapest, Danubius Hotel Gellért
A rendezvény időtartama: 13.00 – 17.00 /kávészünettel – A részvételi díj tartalmazza a vendéglátást. A szervező a vendégek részére térítésmentes parkolást biztosít./
Maximális létszám: 50 fő
Jelentkezéshttp://menedzserkepzokozpont.hu/esemeny/Protokoll_az_uzletben_uzlet_a_protokollban.html

Témafelvetés

Protokoll Publilius után szabadon

Publilius Syrus Kr. előtt az I. században rabszolgaként született szír mimuszköltő – akit Seneca is nagyarabecsült, – akinek tanításai kétezer év elteltével még mindig érvényesek és megszívlelendők; közmondásait ma is előszeretettel idézik. (A verses comoedia Siciliában és Athenaeben a nyilvános isteni ünnepekkel kapcsolatban fejlődött ki, családi vendégségeik alkalmával is kedvelték azonban a görögök minden szem- és fülnek tetsző szórakozást; a gáláns vendéglátók zenészekkel és az előkelők lakomáinál hivatásos mimusz (utánzó, színész) fellépésével színesítették az eseményeket. A mimusz lényege a rögtönzés, a jóindulatú elmésség, finom megfigyelő és persze az utánzó tehetség. A mimuszok a beléjük szőtt velős mondások (sententiae) formájában élték túl az évszázadokat. Publilius színdarabjaiban mintegy 700 morális szentencia volt olvasható, amelyeket már a kereszténység első századában összegyűjtötték). Publilius tehát csattanós élcei által nemcsak szabadságra tett szert, de gondos szellemi képzésre és szentenciális közmondásai révén halhatatlanságra is.

Előadásunkban a kétezer éves tanítások mentén mutatjuk be a viselkedéskultúra-, a protokoll szabályok helyes alkalmazásának kvintesszenciáját az üzlet világában.

Tematika

1. Hitelesség az üzleti kapcsolatokban avagy „Az emberek kedvező véleménye többet ér a pénznél.”

Illem, etikett, protokoll…mi a különbség? Miért fontos az üzleti életben a helyes viselkedési normák ismerete, alkalmazása? Mi a protokoll funkciója? Miben tud nekünk segíteni?

A fogalmi különbségek, a legfontosabb aktív és passzív viselkedéskultúra elemek, protokoll alapszabályok ismerete és helyes alkalmazása a mindennapi és üzleti életben egyaránt fontos.

Egy tárgyalás sikeres kimenetele nemcsak a szakmai, hanem a személyes hitelességtől a partner iránti tisztelet kifejezése céljából alkalmazott eszközöktől, a kifogástalan megjelenéstől is nagymértékben függ, pénzben is mérhető eredménye van. De vajon ez a legfontosabb?

ÜZLET a PROTOKOLLBAN”

2. Az első benyomás – „A fül könnyebben elviseli az igazságtalanságot, mint a szem.”

Szeretnénk eloszlatni a manapság oly divatos tévhitet, miszerint a középszerűséggel, trendi viselkedéssel és lezsernek mondott hanyag megjelenéssel is sikereket érhet el egy cégvezető. Még meg se szólaltunk, de az első benyomás már akkor tükörképe annak, amit és ahogyan képviselünk.

A belépés, köszönés, kézfogás, öltözet, bemutatkozás, megszólítás, névjegy, hellyel kínálás, leülés megismételhetetlenül meghatározza a tárgyalás kimenetelét, eredményét, függetlenül attól, hogy kiváló csapattal, termékkel vagy szolgáltatással rendelkezünk, ennek témájában tárgyalunk.

3. Üzleti protokoll = üzleti siker avagy „Több barátot szerez a terített asztal, mint a helyes gondolkodás.”

Ön akár gyakorló közép- vagy felsővezető, akár most kíván vállalkozást alapítani, bizonyára a legfontosabb célja az üzleti siker megalapozása, folyamatos fenntartása, amelyhez az út a hitelességen át vezet. A szakmai ismeretek fejlesztése, a magas színvonalon végzett munka, a megfelelő kommunikáció, tisztelet, kreativitás és számos fontos tényező mellett Ön akkor lesz igazán sikeres, ha személyes márkáját kialakítja és az üzleti protokollban való jártassága, annak eszközei révén tartósan jó hírnévre törekszik. De hiába a jól felépített üzleti stratégia, egy jó ötlet vagy szakmai vállalkozás, ha a viselkedéskultúra és protokoll szabályait nem ismerve kellemetlen helyzetet okozunk leendő partnerünknek. Egy tiszteletteljes gesztus, egy udvarias meghívás, egy jól megválasztott ajándéktárgy sokszor nem kerülnek sokba, tehát a hozzáadott emberi- erkölcsi értékek – mégis többet tudnak jelenteni egy vonzó, vagy visszautasíthatatlannak tűnő üzleti ajánlatnál.

A képzés személyes hozadéka, hogy a résztvevők megtanulnak más szemmel tekinteni a jövőbeli tárgyalásaikra, társasági eseményeikre, üzleti kapcsolataikra és az üzleti protokoll gyakorlati eszköztárainak megismerése révén üzleti sikereik tudatos növelésére.